The Way Of Life

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Andreas Wallqvist - 19 juni 2013 14:49

Det finns något jag absolut älskar med Japan :,3

och det är allt som är så gulligt i Japan >w< bara älskar hur de kan hålla på som de gör :3

De är ju lite mer speciella där med sin kultur och de de jag älskar med Japan =w=

Det bästa är att de verkligen vågar visa att de har en egen värld i sitt samhälle med sin humor och glädje c: Japaner känner ju inte för att flytta till Sverige, de har ju redan de så jävla underbart bra!!


Dessa videor är ju bara för gulliga och mycket roligare än vad vi har här i Sverige. :,3

och ja den sista videon med humorn. xDD

o


Av Andreas Wallqvist - 19 juni 2013 11:38

Igår fick jag först höra om det här med strejken som alla busschafförer går mot i Stockholm och som är värst vid Södertälje där det går knappt några bussar. Det värsta med detta är ju alla som blir drabbade som är van att ta bussen in till Stockholm till jobbet osv. Man får helt enkelt komma på en ny lösning och inte ta bussen och ta mer pendeltågen. Men det är väl bara en tidsfråga innan pendeltågen också blir drabbade eftersom de båda drivs med SL.


Jag är inte så jätte insatt med vad som har hänt, men jag kan nog orientera mig om att de har gjort något som förvärrat de anställdas villkor för att de ska spara ännu mer pengar. Vi är i en lågkonjunktur det är då företagen försöker spara så mycket som möjligt och även vi konsumenter, men det är så synd att många ska bli så drabbade och folk som bosätter sig nära Stockholm har ofta inget körkort eftersom man får känslan av att det behovet inte behövs.


Jag kanske generaliserar rätt mycket men det är tanken med städer och urbaniseing, att man ska ha nära till allting och  man blir istället beroende utav kollektivtrafiken.


Får se hur länge strejken håller på.. blir svårt att kunna ta sig någonstans när det är osäkert med bussarna och sådär och jag får vänta med att besöka min bästis och så D:


 

Hoppas ni inte råkat allt för jobbigt ut med strejken :c

 

 

 

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En kille från Karlstad. 21 år och läser kulturvetenskap på universitetet. Intresserad av det mesta.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du man ska börja hälsa med att berätta om sin sexuella läggning?
 Ja.
 Nej.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards