The Way Of Life

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Andreas Wallqvist - 15 juni 2013 19:45

Detta är ett aktuellt ämne hos många människor idag både som ung och vuxen.

Att vara otrogen är något som människan anser vara svinigt gjort och många blir väldigt sårade och inte kan tänka sig själva och kan inte ansvara för sin handling. Det intressanta som jag tycker är varför man är otrogen och det finns ju många olika faktorer som påverkar detta anser jag.


1. Känslor - Människan har känslor mer eller mindre får det för någon annan, men känslorna kan börja ta slut och för att helt enkelt inte berätta för partnern så är man otrogen istället, slutsats att man söker en lättare utväg?


2. Sexlivet - Det kanske uppenbarligen är dåligt sexliv och ena partnern blir missnöjd över detta och därför har en vid sidan av. Den kan dock fortfarande ha känslor för den men har ändå sex med någon annan för bara själva sexet och inget känslomässigt. Det som är intressant med detta är när andra får höra detta och frågar personen:

Hur kunde du göra något sådant mot din partner? Vilket jävla svin du är!

Det låter som en extremt dålig handling i andras ögon men för personen som gjort det har det antingen handlat om spänningen att ligga med någon annan samtidigt som man har en relation och man är medveten av att det är otrohet.


Men den stora grejen är att man är medveten om det själv att man är otrogen, men har att göra med spänningen och att man lever farligt. Det här är bara vad jag haft för tankar angående otrohet när jag har hört att någon av mina vänner har råkat ut för det.


 

Så tycker ni det ligger något i det här om varför människan är otrogen?

 

 

 

Bjuder på ett fint piano stycke ifrån anime filmen Laputa Castle in the sky

av kompositören Joe Hisaishi. 

Av Andreas Wallqvist - 15 juni 2013 15:05

Jag är inte hemma just nu så därför jag inte skrivit något intressant inlägg.
Men ikväll ska jag skriva om ett mycket intressant tankspritt ämne till kategorin filosofi nämligen otrohet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En kille från Karlstad. 21 år och läser kulturvetenskap på universitetet. Intresserad av det mesta.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du man ska börja hälsa med att berätta om sin sexuella läggning?
 Ja.
 Nej.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards