The Way Of Life

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Jag lyssnar på Kpop och går på konvent.

Av Andreas Wallqvist - 8 augusti 2013 14:26

Hej alla läsare!

För ett par veckor sen var jag på ett östasiatiskt konvent i Linköping och Sveriges största nämligen Närcon.

Det var första gången jag var där så jag var väldigt förväntansfullt över vad man kunde göra, och självklart att träffa nya människor och kompisar. Det var verkligen ett roligt konvent och mycket trevligt att träffa så många underbara människor (konventare) där ofta människor inte bryr sig hur man ser ut, eller om sin sexuella läggning.


Alla människor är accepterade något som gör dessa konvent så mycket trevliga! 


Konventet var i allafall väldigt roligt och jag kommer garanterat att gå på det nästa sommar igen! :D


Något jag blev mest översaskad av var att man sålde väldigt mycket Koreansk pop merchendaise. Faktiskt så kunde jag mest se att man sålde det mer än japansk musik merch. I allafall så tyckte jag det var roligt att se det och jag köpte lite från mina favorit koreanska artister.


Sedan så är det mest tjejer som lyssnar på kpop som jag själv är medveten om och de flesta jag frågade blev själva förvånade av att jag lyssnade på den sorts musik. Det är samma sak med japansk musik då det är flest tjejer som lyssnar på det. Man kan bara dra ett enkelt exempel på det och ett svenskt nämligen YOHIO som gjorde dunder succe på årets melodifestival.


Mest då han enbart visade upp sin visual kei stil på scen.


Tänker här nedanför länka lite av mina favorit koreanska band

Jag tycker den är awsome men inte lika faktiskt som med Jrock och Visual kei

Argumentet för det är att den koreanska popen är väldigt likt våran egen i väst

medans Jrock är något annorlunda och speciellt med själva musiken och klädstilen.


I allafall så har jag några favorit artister som ni kan kolla in om ni är mer nyfikna på musiken:


1. Är det stora bandet Big Bang som vunnit många priser för sin musik och där även deras medlemmar är soloartister.



2. Shinee är en mycket stor koreansk grupp gör mycket bra musik.

3. Ännu ett av mina favorit band är B.A.P : BEST ABSOLUT PERFECT.



Hoppas inlägget var intressant och nytt för dig kära läsare c:


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Wallqvist - 23 januari 2014 17:28

Hej på dig, nu vem eller vilka det är som läser min blogg! Satt nu och spelade ett tag på min upplevelse maskin = Playstation 3 där jag spanade runt på shoppen som finns playstationnetwork. Nu på sistone under förra året så har mängder av gamla spe...

Av Andreas Wallqvist - 1 januari 2014 15:46

Nu har jag firat en lugn nyhår på landet och är hemma i staden. Det har varit otroligt skönt att fira nyår på landet och inte i en stad där det är så mycket fyverkeri och oroligt. Fick sova i en liten stuga och som vanligt så sover jag så otroligt ...

Av Andreas Wallqvist - 31 december 2013 00:23

Jag är cirka 24 timmar tidig  med det!  och jag har börjat blogga igen eftersom jag kom på att jag hade en.. yes i know.. Så 2013 har varit ett relativt bra år antar jag, konsert Josh Groban den 25 Maj <3 som var det bästa på hela året :D se...

Av Andreas Wallqvist - 30 december 2013 18:49

Alltså det är väldigt intressant med denna nya ideologin som finns i vårt moderna samhälle Konsumism alltså att vi människor är konsumenter och identifierar oss med våra produkter som om de vore en del av oss själva. ''Vi konsumerar för att överlev...

Av Andreas Wallqvist - 29 december 2013 12:46

Går det att beskriva kärlek? Människor har nog olika erfarenheter av vad de anser att kärlek är, men någon gång har alla människor blivit kär i en annan person. Det kan ha att göra med personligheten eller som de flesta berättar ''Kärlek vid första...

Presentation


En kille från Karlstad. 21 år och läser kulturvetenskap på universitetet. Intresserad av det mesta.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du man ska börja hälsa med att berätta om sin sexuella läggning?
 Ja.
 Nej.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards