The Way Of Life

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Vitt och Jordgubbar. c:

Av Andreas Wallqvist - 20 juni 2013 15:05

Hej på er alla läsare :)


Midsommar närmar sig och då är det dags att fira?

Det är dock lite skrämmande hur mycket folk dricker under denna tid och varken bryr sig hur man firar midsommar verkligen. En ursäkt kanske för att vi inte bryr oss om våra egna traditioner här i Sverige, en tid då man bara har en stund för att supa. Jag gillar verkligen inte samhället vi lever i just när det blir alldeles för mycket sprit och alkohol. Kalla mig tråkig, fördom mot drickande osv, men det blir för mycket ibland på högtider som på Julafton att även det som igenkligen är en tid för barnen, att föräldrar super och hotar sina barn.. så de ska vara rädda :/


I allafall jag ska fira med lite jordgubbar och god dricka till som vitt vin och så tror jag!

Är öppen på midsommar så för äventyr och så får väl se om man får besök fram på kvällen kanske!


Hoppas ni alla får en trevlig midsommar i allafall. :D

rörigt inlägg kanske, men det är nåt att tänka på i allafall när det handlar om våra svenska högtider


#Sommar #yolo  #Vin #midsommar #Fylla #Alkohol #Förmycketdricka



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Wallqvist - 23 januari 2014 17:28

Hej på dig, nu vem eller vilka det är som läser min blogg! Satt nu och spelade ett tag på min upplevelse maskin = Playstation 3 där jag spanade runt på shoppen som finns playstationnetwork. Nu på sistone under förra året så har mängder av gamla spe...

Av Andreas Wallqvist - 1 januari 2014 15:46

Nu har jag firat en lugn nyhår på landet och är hemma i staden. Det har varit otroligt skönt att fira nyår på landet och inte i en stad där det är så mycket fyverkeri och oroligt. Fick sova i en liten stuga och som vanligt så sover jag så otroligt ...

Av Andreas Wallqvist - 31 december 2013 00:23

Jag är cirka 24 timmar tidig  med det!  och jag har börjat blogga igen eftersom jag kom på att jag hade en.. yes i know.. Så 2013 har varit ett relativt bra år antar jag, konsert Josh Groban den 25 Maj <3 som var det bästa på hela året :D se...

Av Andreas Wallqvist - 30 december 2013 18:49

Alltså det är väldigt intressant med denna nya ideologin som finns i vårt moderna samhälle Konsumism alltså att vi människor är konsumenter och identifierar oss med våra produkter som om de vore en del av oss själva. ''Vi konsumerar för att överlev...

Av Andreas Wallqvist - 29 december 2013 12:46

Går det att beskriva kärlek? Människor har nog olika erfarenheter av vad de anser att kärlek är, men någon gång har alla människor blivit kär i en annan person. Det kan ha att göra med personligheten eller som de flesta berättar ''Kärlek vid första...

Presentation


En kille från Karlstad. 21 år och läser kulturvetenskap på universitetet. Intresserad av det mesta.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du man ska börja hälsa med att berätta om sin sexuella läggning?
 Ja.
 Nej.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards