The Way Of Life

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Andreas Wallqvist - 11 juni 2013 17:46

Hej. c:


Kom nyss hem från sommarstugan och så kommer kanske sova över till helgen igen men jag får se hur jag gör.

Väldigt mysigt i allafall stugan och jag har inte varit där på cirka 2 år o.o

Det är lite konstigt, men det är just för att jag varit istället med mina föräldrar och husvagnen och har haft annat för mig helt enkelt. 


Härligt på landet faktiskt och man behöver komma ifrån det vardagliga mer ofta än bara en dag sådär.

Kommer lägga upp lite bilder och så nu. Men en sak jag började tänka på när jag var ute på landet var att man känner precis alla grannar som bor i närheten och så.


I stor städer däremot när man bor i lägenhet är det ju mer så att man är nästan anonyma mot varandra och knappt känner varann i värsta fall. Men i allafall här kommer bilder på stugan och mitt barndoms badställe där jag badade tidigare idag. :D


       

Av Andreas Wallqvist - 11 juni 2013 17:06

Tänker min skriva mitt första inlägg angående en musik genre från en del av världen som är för väldigt många i vårt samhälle okänt. Även om vi sett artister som YOHIO som har den japanska klädstilen visual kei så är det för väldigt många okänt. Jag lyssnar på det vi har satt för pop och rock genren i Japan och det kallar vi där för Jpop och Jrock och sedan Visual Kei.


Detta är pga. samhället dåliga kulturella utbyte med övriga länder. Sverige är väldigt dåliga med det och därför kommer denna shock angående klädstilen och frågor som bryter våra normer i samället kommer upp.


Exempel:

Visual kei är en stil som är väldigt feminin, men det betyder inte att man är tranvestit för det.

Sen när fanns det en lag för att män inte får sminka sig, klä sig i kjolar etc. Det är en norm helt enkelt som skapats i samhällen, och i somliga länder är dessa väldigt starka, Det gav effekten av att Yohio inte fick övriga länders röster i Europa då under melodifestivalen.


Den japanska musiken för mig är väldigt spännande och bra tycker jag och om jag inte förstår så kollar jag upp på internet texten för låten. Det är inte svårare än så, men det var min bästa vän Elin som fick mig att lyssna på den musiken och där så fick jag se en japansk artist som har inspirerat mig mycket i livet sen 6 år tillbaka som även Yohio samarbetar med i Japan något som är fascinerande. Hans texter är verkligen rörande, romantiska, en legend från Japan.


Artisten Gackt, fick se en video för första gången hos min bästa vän då han spelade en av sina populäraste låtar genom tiderna Vanilla. Det första intryck var att han var: Fantastisk på scen, en riktig showare som gav allt, en riktigt fin mörk och vacker sångröst och snygg som fan för sin riktiga ålder. Efter att min bästis visat honom så kollade jag upp honom mer och jag blev fast med hans personlighet och musik. Såg honom en gång live när han var  här med sitt musikprojekt YELLOW FRIED CHICKENz och det var den lyckligaste dagen i mitt liv. Synd bara att det var för 2 år nu sedan :( får hoppas på en ny Europa Turne igen! fast då måste han sjunga solo.


Här kommer lite bilder från hans nya singel som släpps snart Claymore.


   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En kille från Karlstad. 21 år och läser kulturvetenskap på universitetet. Intresserad av det mesta.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du man ska börja hälsa med att berätta om sin sexuella läggning?
 Ja.
 Nej.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards